Navigation
Hem > Blogg > Inspiration > Varför erbjuder vi en gratis workshop igen?

Varför erbjuder vi en gratis workshop igen?

I höstas gick vi ut och erbjöd en gratis workshop till 20 företag. Skälet var att vi ville uppmärksamma att vi fyller 20 år i år. Vi ville ge något tillbaka som en present till er och bjuda på en workshop helt utan krav på fortsättning.
Och nu gör vi det igen. Vi firar vårt 20:e år genom att ge bort ytterligare 20 workshops. Med start måndagen den 14 maj kan du gå in på qeep20.com och boka. Men vad är poängen med en gratis workshop? Och varför erbjuder vi det igen?

Därför ännu en gratis workshop

När vi gick ut och erbjöd oss att genomföra en gratis workshop för 20 företag i höstas var det en hel del som blev utan. Helt enkelt för att de inte var snabba nog. Och vi tycker att man förtjänar en andra chans. Särskilt när man, som vi, är övertygade om att det gör nytta. Att företaget tjänar på att bli utmanade, att få sina gamla tankemönster ifrågasatta och att bli inspirerade till att tänka nytt.
Kanske framför allt om man har problem med att agera snabbt och komma till skott. Det handlar om prioriteringar, strukturer och en respekt för deadlines.

Om konsten att ta hjälp

Men det finns naturligtvis andra skäl till varför man inte nappade på erbjudandet. Ett kan till exempel vara att man inte anser att det behövs hjälp utifrån. Att företaget kan hantera förändringsarbete och intern utveckling helt på egen hand. Ja, vissa kanske till och med tycker att det är ”fult” att ta hjälp, att det antyder bristande förmåga och ledaregenskaper.
Men så är det inte riktigt. För vi tar hjälp hela tiden. Att du som VD är en fena på HR-arbete innebär ju inte att du struntat i att anställa en personalchef. Eller att du sitter och gör bokslutet själv bara för att du råkar vara redovisningsekonom i botten.
Att ta in en utomstående konsult för att ge organisationen en spark i baken är alltså inte ett tecken på svaghet, utan på självinsikt. Och att dra nytta av en gratis workshop är positivt för alla, inklusive personalchefen och ekonomichefen!

De som tog chansen var nöjda

I januari och februari i år genomförde vi 20 workshops tillsammans med företag av skiftande storlek. Vi bad om utvärderingar efteråt och kunde konstatera att de var nöjda med vad de fått med sig därifrån.
För att underlätta din beslutsprocess och ge dig lite incitament, kommer här några citat från de som deltog:

”Fick en bra diskussion kring vad som sitter i väggarna. Nyttigt när vi funderade över vad vi önskar behålla och vad vi önskar förändra.”
Pär Davidsson, CEO/VD & Partner, Coeli Wealth Management

”Qeep hjälpte mig att våga se större möjligheter, men också att kortsiktigt ta actions för att röra mig mot dem.”
Harald Stjerna, Partner, Syna

”Tack vare Qeeps metodik på workshopupplägg kom vi fram till ett antal konkreta lösningar, som vi nu arbetar med att implementera.”
Klas Persson, CEO, Sigma Technology Development

“Att lämna vardagen för att reflektera över sin verksamhet under en dag med professionell guidning av Qeep, var mycket värdefullt för min grupp och borde ske oftare!”
Birgitta Mårtensson Asterland, Måltidschef, Eslövs Kommun

”Väldigt proffsig och närvarande. Viktigast av allt var att vi fick hjälp att förankra de fokusaktiviteterna som vi tagit fram i affärsplanen.”
Hannah Billberg, General Manager, Scandic Segevång (Malmö)

”Vi tog med oss flera små, enkla knep för att få individer att lyfta sig och därigenom skapa framgång för hela teamet.”
Fredrik Liljegren, CEO, Tillmobil

“Det är stor skillnad mellan att följa eller styra en verksamhet med KPI:er.
Vi är duktiga på att följa KPI:er men har under denna workshop fått stor insikt i vikten av att styra istället.”
Anton Hallström, General Manager på Best Western Plus Hotel Noble House

Hoppas vi ses i september och lägger grunden för en framgångsrik höst!